Ervaringen

 

Klanten over de lessen van Inner Movements

Testimonials

Klanten over Inner Movements

Ik heb half juli de Vaarwel Rugpijn Challenge gekocht en begon er eerlijk gezegd wat sceptisch aan.
Ik heb al jaren behoorlijke pijn in in mijn rug en sinds 2 jaar weet ik dat ik ook flinke artrose in mijn onderrug heb.
Van alles (fysio, manuele therapie, chiropractor, pilates in water, voedingssupplementen, curcumine) geprobeerd en niets helpt blijvend.

Ik ben niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten en blijf volhouden en op zoek naar iets wat mij wel gaat helpen mobieler te worden.
Ik heb een webinar van jou gevolgd en vond het heerlijk. Oefenen in een rustig tempo met evenzo rustige uitleg van jou.
Het was verademend.

Ik besloot de Rugpijn Challenge te kopen en mijzelf 4 maanden de tijd te geven om te kijken wat het deed. Nu zijn die vier maanden voorbij. Het heeft mij zeker veel opgeleverd. Ik heb trouw gemiddeld 5 keer per week een lesje gedaan. Mij bevalt het het beste na het avondeten een douche te nemen en dan met een zo ontspannen lijf een half uur op de mat. Daarna nog wat aanrommelen in huis en ga dan uitgerust en ontspannen de nacht in. Ik slaap dieper en langer.

Ik kan mijn huishouden doen met minder pijn. Ik kon op mijn e-bike 20 km. fietsen en dat heb ik deze zomer uit kunnen breiden naar 40 km. Ik houd van fietsen en ben hier dan ook super blij mee.

Dit alles heb ik zeker weten te danken aan de de lessen die jij op een professionele manier uitlegt zodat je vanuit bewustwording oefent.
Dank daarvoor.

Ik heb sinds twee weken een terugslag, dat herken ik van andere keren, nu is de tijd dat ik mij beter voelde stukken langer geweest.
Ik hoop dat ik ooit kan zeggen dat terugslagen verleden tijd zijn.
We gaan het zien.
Voor nu ben ik blij dat ik zover gekomen ben.

Anja

Vaarwel Rugpijn Challenge

Ik ben heel erg blij ben met je online lessen! Ik volg ze met heel veel plezier (doe wel vaak dezelfde lessen;) en je legt het zo helder uit. Ik heb jarenlang veel pijn (gehad) en door verschillende dingen ben ik nu hier met steeds minder pijn:) vooral je les over wandelen heeft voor mij veel veranderd door de stand van mijn bekken. Die kantel ik nu naar voren met wandelen en staan en hier ligt voor mij volgens mij de sleutel. Het gaat nu al 3 weken zoveel beter! De pijn komt soms nog met golven ipv constant dus letten op mijn houding doet me veel goed.

Ilja Bruinsma

Inner Movements Online

Ik heb last van rugklachten en doe al veel oefeningen. Toch waren de lessen van Anneroos een schot in de roos voor mij.
Met name omdat ik door de 5 lessen te volgen meer begrip en gevoel kreeg voor het ruimte maken en verlengen van mijn rug. En ik voel de dieper liggende spieren beter aan. Ik weet nu hoe ik deze kan trainen (bijvoorbeeld de psoas spier) .
De opmerking van Anneroos dat je in feite geen spierpijn hebt , maar het kunt zien als groeipijn deed me veel. Ik ga de lessenreeks nogmaals doen. Erg fijn vond ik de heldere uitleg en de goed te volgen opbouw van de lessenreeks.

Wat voor mij anders is : ik werk nu meer vanuit mijn buikspieren (het ritsje, zoals Anneroos dat noemt tijdens het doen van de oefeningen) en ik neem mijn ademhaling mee.
De rugklachten zijn niet weg, maar ik heb een hele mooie houvast gekregen en kan hier goed zelf mee aan de slag.

Nanneke

Vaarwel Rugpijn Challenge

Ik heb online een aantal privélessen gevolgd bij Anneroos. Het voordeel van online voor mij is dat ik thuis met mijn eigen materialen de houdingen kan uitvoeren. En uiteraard hoef ik er de deur niet voor uit, anders was ik vanwege de afstand niet bij Anneroos terechtgekomen. We hebben in korte tijd veel verschillende dingen gedaan. Wat ik fijn vond, is dat ze me bijstuurde om de houdingen zo goed mogelijk uit te voeren. En als ik vragen had, kreeg ik tips die voor mij meteen toepasbaar waren. De online lessen van Anneroos kan ik door de privélessen daarom nog beter uitvoeren.

Saskia, 39 jaar, privé les online

Soepel & Sterk

Ik ben zeer tevreden over de online lessen van Inner Movements. Ik was gestart met de rugpijn challenge en vond direct de lessen precies passen bij mijn al jarenlange rugklachten.

Ik heb al sinds mijn 17e rugklachten en ga regelmatig naar de osteopaat en fysio om alles los te laten maken. Ik kreeg wel oefeningen van de fysio maar die waren te zwaar of ik hield ze niet vol.

Het grote verschil zit hem in de benadering van de oefeningen. Anneroos vermeldt bij iedere oefening hoe je deze kunt aanpassen als deze voor jou te zwaar is of als deze voor jou niet mogelijk is. Ook benadrukt ze dat je vooral niet moet forceren en je niet minder je best hebt gedaan als je niet zover komt. Het is belangrijk om de oefeningen helemaal op je eigen niveau te doen en daar geeft ze steeds aanwijzingen voor. Zowel de pilates als yoga lessen ervaar ik als heel ontspannend. Ik voel na de les meteen dat ik losser ben en bovendien ben ik daarna weer helemaal Zen.

Fijn ook dat de lessen zowel live te volgen zijn, zodat je aanwijzingen kunt krijgen, als later terug te kijken zodat je ze op een tijdstip kunt doen die jou uitkomt. Ze zijn geschikt voor iedere leeftijd en ieder niveau. Ik ervaar ze niet als zwaar zodat ik het ook leuk blijf vinden. Je kunt ook altijd vragen stellen zowel per e-mail als tijdens een Q en A Dan zoekt ze het helemaal uit voor jou persoonlijk en krijg je oefeningen die voor jou goed zijn. Ik kan het iedereen aanraden.

Carina Dingenouts

Inner Movements Online, IMO Webinar

De video  “emotionele spanning loslaten” heb ik vandaag meteen 2x gedaan. Hij is mooi! Ik ga m voorlopig zo mogelijk dagelijks doen om het eigen te maken. 

 

Ook heb ik je nieuwe video bekeken op youtube, welke vandaag is geupload. Mooie voorstel video.
Ik denk dat je heel veel mensen kunt helpen! Ik bemerk nu al enige verlichting in mijn rug. Eerlijk gezegd begon ik een eerste webinar met rugpijn omdat ik juist die ochtend een uurtje in de tuin gewerkt had. Dankzij het volgen van jou webinar “vaarwel rugpijn” was mijn rugpijn verdwenen!
Voor mij was dat al meteen heel positief.
Ik ben nooit zo voor online cursussen omdat ik steeds de motivatie niet kan opbrengen. Hopelijk kan ik de motivatie blijven opbrengen om pijnvrij te worden en blijven 😉  Ik besef ook dat het een gewoonte moet worden. En dat kost nou eenmaal extra energie om aan te passen en door te zetten.

Lieve Anneroos,

Ik heb module 1 van “vaarwel rugpijn” nu meerdere keren gedaan om het goed onder de knie te krijgen.
En wat merk ik nu? Het geeft al verlichting en ruimte in mijn rug, nek en schouders.
Ik word ‘s nachts niet meer wakker van de pijn in mijn schouder!
Het maakt me zo blij, ik ervaar het uitvoeren van de oefeningen als een cadeautje aan mezelf!!
Linda B, 58 jaar

Soepel & Sterk

Hoi Anneroos,

Dit is de 2e keer dat ik deze training doe maar nu doe ik ze net voor het slapen gaan.

Al de mijn spieren zijn soepel en los gemaakt, in plaats van stijf en stram zoals gewoonlijk.

Ik ben er zeker van dat ik nu een super nacht tegemoet ga in een ontspannen, pijnvrij en gelukkig lichaam.

Dank je wel voor de fijne les.

Liefs,

Kathleen

Kathleen

7 dagen challenge

Een tijdje terug heb ik de Vaarwel rugpijn challenge gekocht. Deze lessen doe ik regelmatig, maar ook te weinig eigenlijk. Als ik het regelmatig doe, gaat het een stuk beter  met mij.

De lessen die Anneroos geeft zijn goed te doen en erg prettig.
De effecten zijn geweldig! Ik heb minder hulp nodig van de fysio.
Ik vind top aan de lessen dat ze zo prettig en rustig worden uitgelegd, echt super. En goed te doen, zelfs voor mijn stijve lijf. Mijn spieren zijn best stijf en dat is soms erg lastig.
Dank je wel voor je lessen

Dineke, 68 jaar

Vaarwel Rugpijn Challenge

Ik heb de vaarwel rugpijn challange gedaan. Ik was en ben er zeer blij mee. Het zijn hele fijne oefeningen.
Het zijn oefeningen die je zeker niet overal vind. Zeer effectief . Ook vind ik het fijn dat ik ze in mijn mailbox heb omdat ik
het druk heb en ze nu kan doen wanneer ik tijd heb. Het enige min puntje vind ik dat je vaak lang praat voor je begint.
Ik vind fijn zoals op You tube dat je meteen weet het duurt zo lang en ze beginnen meteen met de oefeningen.
Ik ben er blij mee.
Marlies de Wolde

Vaarwel Rugpijn Challenge

Ik ben aan deze challenge begonnen omdat ik last heb van lage rugpijn en daar natuurlijk graag vanaf wil komen. 
Ik vond de oefeningen fijn om te doen en de uitleg in de verschillende video’s heel duidelijk. Complimenten daarvoor.
Helaas heeft het voor mij niet zo uitgewerkt als ik gehoopt had. Ik de verschillende oefeningen in de video’s een paar keer gedaan en eigenlijk kreeg ik meer pijn (vooral in mijn rechter bil en benen) en ben er mee gestopt. 
Ik ben wel van plan om over een tijdje opnieuw de challenge te proberen omdat de oefeningen echt fijn zijn.
Yvonne

Vaarwel Rugpijn Challenge

Klanten over Inner Movements

Door een ongeluk ,,wat mij per ongeluk werd aangedaan”, inmiddels alweer 10 jaar terug!!
Bleef ik maar een aantal pijnklachten houden. Met name, pijn in mijn onderrug, S I gewricht en nek.
Als ik opstond, begon ik mijn dag met pijn in mijn rug en nek.. Omdat het pijn deed, ging ik als vanzelf een verkeerde houding aannemen. dat verergerde de pijn alleen maar.
Toen zag ik een lesvideo van Anneroos. die sprak mij heel erg aan, omdat er zoveel rust en aandacht
in iedere beweging werd gebracht, op de ademhaling. En dat was voor mij, de toverformule”                     
Ik ging de les doen, de APK voor de rug. Heel voorzichtig ben ik begonnen en doordat Anneroos iedere oefening, maar ook iedere beweging, zo duidelijk begeleid en rust daarin brengt, is heel belangrijk, spoorde het mij aan, om dit weer te doen. ik doe deze les nu ruim 3 maanden en 4 a 5 x per week.
Het eerste wat mij opviel, was dat er na iedere les steeds meer ruimte kwam in mijn onderrug en rond mijn S I gewricht. Ik ging steeds makkelijker bewegen en lopen. De pijn werd minder en ik ging al meer rechtop lopen.
Toen kwam de 7dagen challenge. Ik heb ze gedaan en met name de yin oefening vond ik heerlijk.
Zeer verrassend. Rug voelt nog ruimer en tegelijkertijd dat ik daar aan het werk geweest ben, maar opmerkelijk zoveel meer ruimte o.a. onder mijn billen en aan de zijkanten heupen en het midden ruggegraat boven stuitje.
Ik dacht de volgende dag, die ga ik vandaag weer doen. Dat had ik niet moeten doen.
Ik sprak andere spieren aan, die toch even moeten wennen. nou, dat voelde ik.
Goed naar jezelf luisteren en niet over je grenzen gaan. Hooooh, zo belangrijk.
Deze doe ik nu 1 x in de 2 weken. Maar de andere doe ik wel.
De oefening met armen, cirkels en buik/rugspieren is vernieuwend, aangenaam en ik spreek andere spieren aan. Verrassende oefeningen en ik loop verrassend rechtop.
Heel fijn om te doen.
Dan de les voor het bekken. Ik voel een heilzame werking in bekken, heupen, S I gewricht zorgt voor balans in het bekkengebied. en voor gronden, meer gegrond zijn. Deze les zet wel wat in beweging op een fijne manier en is heel plezierig om te doen.
De yoga/pilatus les.
Heel opvallend. Zoveel meer ontspannende ruimte in onderrug, S I gewricht en rond de billen en heupen.
En mijn nek doet mee, Voorzichtig, maar ik kan toch al iets meer draaien!! Naar links en naar rechts.
Dat kon ik maar heel moeilijk.
Ik begin met de APK les en daar achteraan 1 les van de 7 dagen challenge.
Dit bevalt mij zo goed en zelfs mijn fysiotherapeute viel mijn inmiddels sterke rugspieren op, waarmee zij mij een compliment gaf. ,,Zo, jij heb gewerkt”.
En daar zit het, Ik zou bijna zeggen, daar zit het ,,geheim” in.
Want het zijn geen oefeningen waar je hard aan de gang moet, die wanneer je deze vaak moet doen
tegenop gaat zien. En al je spieren pijn gaan doen. En daarmee geen verbetering voor je pijnklachten. Nee, het is juist met aandacht en focus op elke beweging die je doet. En dat maakt nou juist de verbetering, maar ook dat je het volhoud.
Sterker, ik heb er zin in. Ook omdat ik weet, wat het voor me doet!
Anneroos weet heel goed wat zij doet en waar zij het over heeft.
Ook haar inlevingsvermogen, waarin zij zich verplaatst in mij, maakt dat zij de juiste oefening voor mij heeft, in haar advies. En zo kan ik haar alles vragen. Zo fijn.
Naar deze oefeningen ben ik zolang naar op zoek geweest en nu heb ik ze eindelijk gevonden.
Met alle verbeteringen tot gevolg.
Ik ben er heel gelukkig mee
en heel dankbaar.
Dank je wel Anneroos, dat je deze oefeningen op video”s heb gezet,
Heel veel liefs van mij, Jolanda Berkhout.
Jolanda Berkhout

7 dagen challenge

‘Ik word heel blij van de trainingen. Ik oefen ca 2 a 3 keer per week.Ik ben pas bij module 2, maar heb veel baat hiervan.Mijn rug, schouders en nek worden losser. Mijn rug doet geen pijn meer. Eerst wilde ik vorige maand een paar afspraken bij de osteopaat maken en toen kwam jouw masterclass voorbij. Hier heb ik mij op ingeschreven. Toen ik deze had gedaan bedacht ik mij dat ik beter mijn geld in jouw training Soepel & Sterk kon investeren dan afspraken bij de osteopaat.’

Agnes Los

Soepel & Sterk

‘Ik heb te weinig lessen bij je gevolgd om daadwerkelijk resultaat te bereiken…dus nog steeds rugpijn🙃. Maar de lessen die ik heb gedaan waren erg prettig. Duidelijke oefeningen en heel goed uitgelegd. Ook wat je wel en niet moet voelen tijdens de oefeningn. Wat me opviel in de zoomles is dat je ook daadwerkelijk iedereen ziet (iig mij) en corrigeert. Dat is best knap!’

Wendy van Leeuwen

Vaarwel rugpijn challenge, Inner Movements Online

‘Ik doe trouw de  Vaarwel rugpijn challenge.En het doet mij zo goed.Ik voel dat ik de oefeningen al iets gemakkelijker doe, omdat mijn spieren sterker worden.Ik voelde mijn rug steeds meer en meer achteruit gaan en door jouw oefeningen worden mijn buik en rugspieren sterker, krachtiger. Maar het allerbelangrijkste is toch wel, de weldadige ruimte in mijn onderrug en S I gewricht.

Ik ben jou zo dankbaar.’

Jolanda Berkhout

Vaarwel Rugpijn challenge

Na het mee doen van de masterclass was ik blij dat ik eindelijk een keer de oefeningen mee kon doen, dwz niet pijnlijk voor mijn onderrug en schouder, of al te ingewikkeld (letterlijk en figuurlijk ). Anneroos is zeer deskundig en legt alles goed uit wat je wel en niet moet doen. Na de masterclass voelde ik dat er echt wat gebeurde. Ik was dan ook overtuigd dat dit programma geschikt was voor mij en mij ook wat op gaat leveren. Ik denk dat het ook mee speelt dat Anneroos zelf ook rugklachten heeft gehad en dat het haar zoveel gebracht heeft. Super dat ze zich inzet om dat te delen.

Na de elke sessie voel ik dat mijn core steviger wordt. Anneroos geeft op een heel prettige manier les, met duidelijke en fijne uitleg.

Erna Nijenhuis

Inner Movements Online

Ik ben heel blij met je lessen, vooral in de tijd dat de sportscholen gesloten waren was het voor mij een fijn alternatief om thuis wat te kunnen doen. Ik merk na de masterclass van afgelopen keer dat mijn nek en schouders net even wat soepeler voelen en meer ruimte hebben om te bewegen.
Het is bij mij niet zo dat ik mijn fysio behandelingen kan minderen door pilates of yoga. Ik ga nog steeds elke week of om de week naar de fysio. Mijn lijf heeft echter wel het onderhoud van sporten nodig om te kunnen functioneren. Ik heb 4 niveaus in mijn nek waar de tussenwervelschijven weg, versleten of uitgestulpt zijn met daar ook een hernia en 5 niveaus in mijn onderrug. Ik rijd vier keer per week paard, doe elke dag een plankworkout en 1 of twee keer per week een yoga/pilatesles.
Jouw challenges zijn vooral fijn omdat ze een half uurtje duren. Ze zijn rustig opgebouwd en niet moeilijk, maar wel effectief.
Ik merk dat ik net wat soepeler ben en meer ontspanning ervaar dan voor een les. Mijn klachten lossen ze niet op, maar door en beter spiercorset, zijn ze wel beter onder controle te houden.
Esther

Vaarwel Rugpijn Challenge

Ik heb last van mijn nek en rug en ben snel overprikkeld.
De achtergrond van Anneroos overtuigde mij om in te stappen. Zij heeft een passie voor het bewegen van het menselijk lichaam en weet er veel van. Er verschijnen veel yoga docenten die een aantal cursussen hebben gevolgd omdat ze het zo leuk vonden. Zij is al haar hele leven met bewegen bezig. Ik voel me daardoor in betere handen dan bij de zoveelste yoga docent.

De lessen en oefeningen geven mij ontspanning en meer ruimte. Er wordt goed aangegeven waar je op moet letten en wat valkuilen kunnen zijn.

Emmy Veenstra

Inner Movements Online

Ik twijfelde niet echt om in te stappen, de sportschool is natuurlijk dicht. Ik had een beetje digitale angst met Zoom, maar dat valt ontzettend mee. Anneroos haar verhaal vind ik heel helder en duidelijk en ze heeft passie voor haar werk. Ik heb het gevoel dat Anneroos andere mensen echt wil helpen.

De paar lessen die ik gevolgd heb, vind ik heel goed. Anneroos legt uit waarvoor de oefeningen zijn en ze geeft ook aanpassingen als je iets hebt, b.v. hernia…waar je op moet letten.

Je hoeft niet iets te mankeren om te beginnen met Pilatus of Yoga. Anneroos legt alles heel goed uit en kijkt ook of je de oefeningen wel goed doet.

Els Voet

Inner Movements Online

Ik heb vooral last van stijfheid in de rug en ik vond de masterclass heel fijn en ik had direct vertrouwen in Anneroos. Ik twijfelde wel om in te stappen, het is toch een aardig bedrag en best iets om even over na te denken. Ik heb besloten om het te proberen in de hoop dat onlinelessen en persoonlijk contact me meer zouden motiveren dan de duizenden filmpjes op internet. voor mij werkt het bovendien ook nog zo dat als ik voor iets betaald heb, ik mezelf de druk opleg om er ook gebruik van te maken.

Al direct meen ik iets verbetering te voelen, maar ik ben nog kort bezig.

De lessen zijn heel fijn, ze heeft oprechte aandacht en is zelf heel enthousiast. De oefeningen zijn zacht en kort. Dat maakt dat het goed vol te houden is, fysiek goed te doen en door de afwisseling niet saai.

Thea van Kempen

Inner Movements Online

Ik ben begonnen met lessen bij Anneroos omdat ik weer wat oefeningen wilde voor rug en spieren. De Masterclass gaf vertrouwen in de manier van les geven en ik merk nu al dat mijn rug soepeler is. Het zijn fijne lessen om te volgen. Rustig en goed te doen voor mijn niveau

Anoniem

Inner Movements Online

“Anneroos kijkt goed en luistert naar de behoeftes van de leerlingen, zowel als groep als individueel. Iemand met beperkingen of blessures krijgt extra aanwijzingen of aangepaste oefeningen om zo toch de dansles mee te kunnen doen. Met voorstellingen weet ze altijd zonder al te veel poespas als kleding of drukke muziek, een choreografie neer te zetten die blijft boeien én geweldig is om te dansen. Anneroos geeft veel kennis door, door de tips die ze zelf ooit heeft gekregen op de opleiding, of wat ze heeft ervaren op andere werkplekken. Dit nemen wij weer mee in onze les of choreografie.”

Emily

Dans leerling

Sinds 2016 volg ik Pilates bij Anneroos. Voor mij vormt het een waardevolle aanvulling op ballet. Het is een lichaamsvriendelijke manier van trainen, waarbij door vloeroefeningen op de mat in combinatie met bewuste ademhaling vooral je rompspieren gesterkt worden. Dit komt je hele lichaamshouding ten goede. Regelmatig Pilates heeft zeker resultaat: je wordt sterker en soepeler.

Toen ik bij Anneroos begon had ik lage rugklachten. Mede dankzij haar Pilateslessen heb ik daar geen last meer van.

Zij is een vakkundig docente, die exact weet welke spieren bij een bepaalde oefening belast/getraind worden, zodat ze ook in staat is een oefening voor iemand aan te passen mocht dit nodig zijn. Anneroos heeft oog voor elke leerling en stimuleert zonder te pushen, waardoor er altijd een prettige sfeer heerst tijdens de training. Haar lessen kan ik dan ook iedereen aanbevelen.

Maryo

Pilates

“Of je nu 1 of 4 keer per week op de mat staat, Anneroos weet door haar pilates, ballet en yoga achtergrond de houdingen zo af te stemmen dat je er echt wat aan hebt. Haar enthousiasme werkt aanstekelijk en maakt van elke les een feestje.”

Anna

Yoga

‘Vanmorgen je les gedaan. Deze was supergoed voor mij! – Kora

‘Wat super dat je die video’s hebt opgenomen! Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt na lange dagen in Skype overleggen. #NederlandseYogaWithAdriane’ – Barbara

‘Lekkere les, was hard nodig voor mij. Bedankt.’ – Marieke

‘Ik heb gisteren mijn man een keer mee laten doen. Hij vond het toch wel zwaar, maar dat komt ook omdat hij heel stijf is. Maar wie weet krijg ik hem nog eens zo ver dat hij het vaker wil doen!’ – Marian

Deelnemers over Online lessen

Inner movements icoon groot

 

 

 

Contact:

info@innermovements.nl
0620860185
Constructieweg 11
1271EN Huizen